Sortida de Nadal de la Secció de Muntanya

El passat 13 de desembre, una quarantena de membres de la Secció de Muntanya sortíem a les set del matí per fer la sortida anual d’anar a posar el pessebre en algun indret del nostre país. Aquesta vegada tiràrem cap al sud, concretament a la Vall de Cardó a la Ribera d’Ebre.

Vam fer l’ excursió que els companys de A. E. La Picossa de Mora d’ Ebre van recuperar per el 50è Camí de Muntanya. Es tracta de fer un circuit per les ermites de la vall.

Comencem per l’antic Camí dels frares i aviat ens trobem amb l’ermita de La Trinitat, que en temps del Balneari esdevingué masia, on tenien cura dels cavalls i encara es poden veure  pintats a la paret de la quadra els seus noms Sardana, Empordà i d’altres.

Aviat arribem a l’ermita del Sant Angel, entre les dues arcades que travessem hi ha sis capelletes per banda que denoten l’entrada l’ermitori. Continuem pujant pel sender i arribem a l Portell de la Creu de Cosp, allí nosaltres girem a la dreta per anar cap a la cinglera i allí en una mena de cavitat molt adient posarem el Pessebre, sempre ecològic, molt bonic i original. Continuem pel senderó mes aviat incert que ens porta a la Cova Lluminosa, molt interessant i amb unes vistes espectaculars sobre la Vall de Cardó en primer terme i darrere les Serres de Cavalls i Pàndols.

Ara el sender va planejant i al cap de poca estona en trobem un altre a l’esquerra que puja a la Foradada, continuem ara ja sí baixant entre la boira doncs n’havíem sortit en agafar alçada i ara hi tornàvem a entrar. La vegetació és exhuberant. En arribar a una cruïlla girem a la dreta cap a l’ ermita de Sant Roc, aquí trobem l’ anomenada Font de la Ronya amb propietats curatives de la pell. Seguim baixant entre la boscúria, pins i alzines monumentals i arribem a la Font del Prior. Ara agafem el camí de l’esquerra que puja a l’ermita de Sant Josep, d’on es baixa per unes escales de pedra cap al camí que porta al Balneari. Continuem fins arribar a la Font del Avellaner; Aquí deixem el camí principal i anem cap a l’ ermita de la Columna o de Sant Simeó. En arribar a una pista amb una cadena, nosaltres girem a la dreta i a pocs metres trobem la Font de la Columna, a la dreta. Pugem una mica i agafem un senderó a l’ esquerra que després d’una pujada ens deixa davant de l’ermita. Posada damunt d’un cingle és la més bonica. Tot i ser a dalt té dues petites terrassetes amb uns xiprers que sembla impossible que puguin viure damunt d’aquell rocam. No cal dir que les vistes són precioses.

Ara ja baixem cap al Balneari, però volem anar a veurà l’ermita del Carme que queda a sota d’aquest. El paratge també es idíl·lic. Es travessa un torrent i ja hi som, ombra, fresca i molta tranquil·litat.

Una petita excursió molt recomanable i qui la vulgui allargar encara queden unes quantes ermites seguir.

El dinar va estar molt , molt bé també.